Etik og lovgivning

Hejnedegaards etik og lovgivning

  • Vi er af den holdning at de behandlinger, der gives her på Hejnedegård, skal have positive og gerne varige effekter.
  • Tilgangen på Hejnedegård er, at såfremt der ikke er sket en forandring i klientens tilstand til det bedre, efter to-tre behandlinger, så henvises der videre til anden relevant behandling.
  • Vi lever op til god klinisk praksis og arbejder derfor samvittighedsfuldt og med omhu i det faglige virke.
  • Vi overholder lovgivningen på området, herunder GDPR-beskyttelse af klienters data.
  • Vi anbefaler klienter at søge læge, tandlæge mv. hvor dette må anses for at være indiceret.
  • Vi afstår på alle måder fra at fraråde, eller i det hele taget at råde, om lægeordineret behandling.
  • Vi sørger for at vores klienter behandles med fuld diskretion og overholder tavshedspligt om alle klienters private forhold.
  • Behandlinger udføres omhyggeligt og samvittighedsfuldt, med respekt for klientens egenværdi, individuelle behov og selvstændige valg.
  • Der føres journal over klientens behandlingsforløb og der føres optegnelser over klientens symptomer og den efterfølgende behandling.